1. Хүн өөрийгөө тань.
Хүн өөрийгөө таниж мэдснээрээ орчлонт ертөнцийг танина. "Мэргэд гарах оронд" хэмээх номонд хүн гэдэг бол дүрстэй биед шүгэлсэн дүрсгүй сүнс ба агуу сэтгэлээс тогтоно. Зүйрлэж хэлбэл махан бие сүм хийд лугаа сүнс ба агуу сэтгэлээс тогтоно. Зүйрлэж хэлбэл махан бие нь сүм хийд лугаа сүнс буюу бурханлаг мөн чанар нь дотороо 7 үндсэн хүрдтэй, 9 цагираг хүрээ бүхий гэрлэн биеэр хүрээлэгдэж байдаг. Гэрлэн биеийг Монголчууд хийморь гэдэг. Энэ нь хүний мэдээллийн орон бөгөөд үүнд урд төрөлд гал голомт, үе удам болон өөрийн бие хэл сэтгэлээр үйлдсэн мэдээлэл боловсрон хадгалагдан байдаг.
Энэ мэдээллийг энэ насандаа хүний бурхан болгох шид увидасыг эзэмшсэн хутагт хувилгаадууд маань харж уншиж тодорхойлдог үйлийн үрийн гажилт лай ланчигаас хэрхэн гэтэх замыг хойч үеийнхэндээ уламжлан дамжуулсан байна.
"Ил үзэгэдэхээс ихэс дээдэст догиногч хүн, үл үзэгдэхээс үйлийн үрийг мэдэхгүй хүн даанч мунхаг" гэж Очироор огтлогч сударт айлдсан байдаг. Гэвч үзэгдэхүй үйлийн үрийг дээдсийн дамжуулсан уламжлалт аргаар таниж мэдэж үрж арилгаснаар гэгээрэлд хүрэх боломжтой юм.
2. Хүний гэрлэн бие өөрийгөө зохицуулах тогтолцоо
Монголын хутагт хувилгаадын чуулганаас гаргасан “Мэргэд гарахын орон” бүтээлд “Хүн гэдэг бол дүрстэй биенд шүглэсэн дүрсгүй сүнснээс тогтсон юм” гэжээ.
Додигалсан хэмээх сударт Өнгөт ертөнцөд хүн болж төрсөн хэн бүхэн өөрөөсөө 10 дахин их гэрлэн биеэр хүрээлүүлж явдаг бөгөөд түүнээс цацрах туяа нь хүний сэтгэлийн өнгийг илтгэдэг гэдэг.
Монгол хүний сэтгэлдээ сүслэн хүлээдэг Баясгалангийн хаан болох Майдар бурханы биеэс цацрах гэрэл нэг багцад байна гэж мөнөөх сударт заасан.
Нэг багц гэдэг нь хар цагааны газар буюу 800-аад метр хэрийн зай гэсэн үг.
Энэ нь хүн бол бүх юмс үзэгдэлтэй эрчим хүчээр холбогдсон мөнхийн урсгалт гэрлэн тунгалаг биет юм гэдгийг харуулж байна. Жишээ нь: Хүн баярлахад сайхан эрчим хүч долгион цацарч цайвар өнгө гаргах, уурлахаар улаан болох, гомодохоор харлах зэргээр бүгд өөрийн өнгө гэрэлтэй байдаг байна.
Хүний махан биеийн гадуур хүрээлэн оршдог энэхүү эрчим хүчний бөөгнөрлийг /биоплазм/ гэрлэн бие буюу “Аур” харин Монголчууд хийморь гэж нэрлэдэг.
Арьсны гадаргуу дээр эрчим хүч био орон зай үлэмж хэмжээний талбай оршдог болохыг эртний Энэтхэг мэргэд 5000 жилийн тэртээ нээж “Аур” гэж нэрлэснийг орчин үед ангаах ухаан, бодис зүйн ухаанаар давхар баталсан.
“Аур” – Амьсгал, шинж тэмдэг, ёр, зөн гэсэн үг. Өндөр нь 220 см өргөн нь 125 см орчим хэмжээтэй материас илүү эмзэг биет юм. “Аур” нь хүний биеийн олон төв буюу Хүрднээс цацран гардаг биеийн туяанууд агуулсан амин бүрхэвч дэх эрчим хүчний бөөгнөрөл биоплазм буюу эрчим хүчний биеэс шалтгаалдаг. Бидний бие бүр эрчим хүчний өөрийн төрөлтэй байдаг бөгөөд тэдгээр нь бүгд хамтдаа хүний эргэн тойрон цацраг амин орон буюу үл үзэгдэх хийморийг бүрдүүлдэг. Эрт цагт энэхүү хийморийг гаргаж буй хүмүүсийн толгой дээрхи гэрлийн байдлаар бурханы хөрөгт дүрсэлж байжээ.
Бид эрчим хүчийнхээ язгуур чанараар сансрын ертөнцийн эрчим хүчийг хуран хүртдэг хүмүүс, хүний эрчим хүчний талбай /хийморийг/ хараад зогсдоггүй. Түүний хэлбэр өнгө, чиглэмжээр хүний зан араншин сэтгэцийн байдлын тухай мэддэг. Уламжлалт бус анагаах ухаанд үүнийг ауродиагностик гэж нэрлэдэг.
Хүн бол бичил сансар болох тухай эртний гүн ухаанд баталсан байдаг. Энэ бол сансрын бүх материаллаг бүтэц хүнд байдгийг хэлж байгаа юм.
Бүтцээрээ олон талт ертөнц бүрэлдэн тогтсон материйн бүх төрөл бидэнд байдаг. Сансар оршихуйн үндэс долоон зүйл оршдог гэж эртний сургаалиудад заадаг. Тэдгээрийн дотроос ганц физик зүйлийг ердийн хүний мэдрэхүйн эрхтэнүүд хуран хүртэж болдог. Бусад ертөнц эфир, астраль, сэтгэхүйн зүйл бидэнд үзэгддэггүй, сэрэлд буудаггүй. Бидний физик биеийн дотор ердийн нүдэнд үл үзэгдэх бас хэд хэдэн бүрхүүл далдлагдаж байдаг. Эдгээр биеийг бүрхүүлж буй матери сансрын матери бидний мэдэх орчлонт ертөнцийн гаригуудад бүрэн тохирдог. Ийм учраас хүний бүтцийг бүрдүүлдэг нэрс бидэнд танил : физик, эфир, астрал, ментал, тэрчлэн галан нарийвчлан хэлбэл түүний үр хөврөл болой. Энэхүү бие нь бүх үед жирийн хүмүүс гэгээнтэн, ид шидийг бүтээгч гэж үзэж ирсэн гагцхүү оюунлаг чанараар өндөр дээд бодгалиудад хэлбэржсэн байдаг.
Аурын тухай Арсун ахын бичлэгээс энд орж үзнэ үү.
Д. Цэвээнсүрэн багшийн лекцээс оруулав.
4 comments:
yasan hoorhon blog ve. haaya neg negniiheeree zochilj baitsgaaya. cheers
happy blogging
www.gegeen.com
"Мэргэд гарахын орон" буюу "Утгыг тодотгогч сарны гэгээн гэрэл нэмэгдэхүйн дохионы бичиг" гэж 1838 онд хэвлэгдсэн номыг түвд-монгол нэр томёоны толь гэж ойлгодог байсан. Одоо кирил дээр гарсан уу?
Karma-iin nom unshij bsn-tai tostei yum shig bna ...
gegeen: Их баярлалаа. Тэгье.
ganga: Одоо крилл дээр гарах байхаа. Сайн мэдэхгүй байна. Пүрэвбат багшийн хүмүүс сүүлийн үед иймэрхүү зохиолыг их орчуулж байгаа. Их гоё гоё номнууд гарсан байна лээ.
tn192: Кармаг монголчилбол үйлийн үр гэдэг гэнэ лээ. Юмтай харьцуулж уншихад их урамтай юм билээ.
Post a Comment